טיולי שבועות 2017 כותרת3
פעילויות חג שבועות במחלבות
מאי 28, 2017
asparagus15
עונת האספרגוס
יוני 1, 2017

יינות יקב 1848 לחג שבועות

יינות 1848 לשבועות 2017

לרגל חג שבועות – חג היינות הלבנים

 משיק יקב '1848' יינות פרימיום חדשים

מאת חיים מידן

יקב 1848- דור 2- רוזה. 60 ש''ח reducedיין רוזה, בסדרת 'דור 2'

יין בגון סלמוני. באף רמזים של אשכולית אדומה, אפרסק, דובדבן בהיר. היין בעל גוף נעים וחמצוציות גריסה, עם שיהוי ארומטי, ופרותי מרענן בחך. הגוון הסלמוני התקבל משהייה קצרה של התירוש על זגי היינבים. מקור היינבים בכרמים הנטועים למרגלות הר תבור בגליל. יבולים מוגבלים ומשטר מים מבוקר תרמו לקבלת ענבים איכותיים וארומטיים. מחיר מומלץ לצרכן, 60 שקל.

יקב 1848- דור 2 - שרדונה סוביניון בלאן. 60 ש''חיין שרדונה סוביניון בלאן, בסדרת 'דור 2'

צבע היין קש ירקרק בהיר. באף רמזים של פרחים לבנים, אשכולית צהובה ולמון גראס. היין בעל גוף קל וגריס, עם שיהוי מינראלי ארוך בחך. מקור היינבים בכרמים הנטועים למרגלות הר תבור בגליל. יבולים מוגבלים ומשטר מים מבוקר תורמים לקבלת ענבים איכותיים וארומטיים. כורמים מנוסים ומעקב אגרונומי רצוף אחרי התקדמות הגפן מאפשרים לבצור כל חלקה בשיאה. מחיר מומלץ לצרכן, 60 שקל.

 

 

יין שֶנָא בלאן, בסדרת 'דור 4'יקב 1848- דור 4- שנין בלאן. 70 ש''ח תמונה איכותית

צבע היין זהבהב בוהק עם שוליים ירקרקים. באף רמיזות של פירות טרופיים, קליפת לימון, שזיף לבן וחבושים. גוף בינוני ומלטף עם שיהוי פירותי מתמשך בחך. ה'שנא בלאן' דור 4' מצטרף ל'סדרת עולם' המציגה יינות ארץ ישראליים, מזני יינב המייצגים חבל ארץ, מדינה או איזור בעולם. בזכות תנאי הגידול המוקפדים וטכנולוגיה ייננית מתקדמת, נבחרו בעבור סידרה זאת זנים הבולטים בייחודם באקלים הישראלי.

שם הזן הוא 'שֶנָא בלאן' (Chenin blanc). אין בכל העולם כולו זן יינבים בשם "שֶנִין", כפי שיש המתעקשים לקרוא לו באופן שגוי ומסורס בישראל. מקורו בצרפת, אך בפלך היין Western Cape שבדרום-אפריקה הוא הזן הלבן הנפוץ ביותר בזכות אופיו הייחודי המשלב פירותיות שופעת עם חמצוציות תומכת. מקור יֵינַבֵי יין השֶנָא בלאן' בכרם בכוכב-השחר, אשר במורדות המזרחיים של הרי ירושלים בגובה כ-600 מטר. לכרם חשיפה טובה לשמש ולילות קרירים התורמים לריכוז טעמים ביינבים, המאפשרים הבשלה מלאה וביטוי מלוא הפוטנציאל של השנא בלאן'. מחיר מומלץ לצרכן, 70 שקל.

יקב 1848-דור 5- זנים לבנים. 80 ש''ח תמונה איכותיתיין רֶקָח זנים לבנים, בסדרת 'דור 5'

צבע היין ירקרק זהוב בהיר. באף רמזים של פסיפלורה, אגס בשל, קליפות הדר, אפרסק לבן ואגוז קלוי. גוף מלא וגריס עם שיהוי פירותי מרענן בחך. מקור השרדונה והשֶנָא בלאן בכרמים בוגרים בכוכב-השחר אשר בהרי ירושלים בגובה כ-600 מטר. אדמת כוכב-השחר היא טֶרָה רוֹסָה מנוקזת,  עם אבני בזלת. שרשי הגפנים מעמיקים בה, מה שמעצים את כוחן. הסוביניון בלאן גדל למרגלות הר תבור בגליל התחתון על פסיפס נדיר של אדמת בזלת וסלע גיר מפורר. מחיר מומלץ לצרכן, 80 שקל.

חג שמח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>