כותרת אמפורה פסטיבל יין 2017
יקב אמפורה לקראת חגי תשרי
ספטמבר 4, 2017
כותרת אמפורה פסטיבל יין 2017
'יקב 1848' משיק את יין 'זנים לבנים 2016'
ספטמבר 14, 2017

מניעת זיופי יינות

כותרת אמפורה פסטיבל יין 2017

רגע לפני שנכנסים לתקופת החגים, הנה חידוש ישראלי בתחום מניעת זיופי מוצרים יקרי ערך בכלל ווין בפרט, פרי הפיתוח של חברת 'BrandGuard' הישראלית

 מאת יהושע בן עזרא

 יין ישמח את לבב כולם – השותים, הייננים, היוקבים, הכורמים, המוכרים. יש בעולמנו יינות במנעד מחירים עצום, מדולרים ספורים ועד מאות אלפי דולר לבקבוק, ואף יותר. מי שיכול להרשות זאת לעצמו, רוכש יינות עדנים במחירים מסחררים…. רק רגע…. מניין הבטחון שהיין שנרכש בממון רב הינו אכן מה שהוא אמור להיות? זוכרים את הסיפור של רודי קורניאָוָ'אן (Rudy Kurniawan), הזייפן שמכר יינות "פרימיום" ורימה קונים בעשרות רבות של מיליוני דולר? במכירה פומבית אחת בלבד, ב-2006, הוא מכר יינות מזוייפים ב-27.7 מיליוני דולר. אחרי שהזיוף התגלה, לבושתם של רבים – שראו במחיר הגבוה הוכחה למקוריות היין, הקונים זהירים הרבה יותר.

יקב נטופה, חדר היין

יקב נטופה, חדר היין

טכנולוגיה ישראלית למניעת זיופי היינות משולבת בתוויות יינות 'תל-קאסר', הסדרה החדשה של 'יקב נטופה'. זהו ברקוד ייחודי המוטבע על תוויות היין, אותו סורק הלקוח באמצעות הטלטל – הטלפון הסלולארי – ומקבל אישור לכך שהיין אכן מקורי והינו מה שהוא אמור להיות. יינות יקב נטופה נמכרים ב-7 מדינות, והפיתוח יאפשר פיקוח לוגיסטי על המכירות ונתוני הצריכה במדינות השונות. מעבר לאימות המקוריות, יוכלו צרכני היין במדינות השונות, על ידי סריקת התווית, להגיע לדף אינטרנט ייעודי בשפות שונות שיספק מידע על היין, מרכיביו ודגשים נוספים לגבי איחסונו ושתייתו. אומר יהב אלמי, מנכ"ל יקב נטופה: "השקת סדרת תל קאסר מציגה את היכולת של הכרם והיקב, עם חידושים ביקב המתאפשרים לאחר עשור של עשייה אינטנסיבית וצמיחה מרשימה. הטכנולוגיה של בראנדגארד נבחרה בכדי לאפשר קשר דו כיווני אמין עם לקוחותינו בארץ ובעולם".

טכנולוגיית הסימון של BrandGuard מספקת פתרון לבעיית הזיופים. זו גורמת ליצרנים נזקים של מיליארדי דולרים ברחבי העולם, ובמיוחד בסין. בנוסף מאפשרת המערכת מעקב אחר תהליכים לוגיסטיים, לרבות שינוע המוצרים ומקום מכירתם, כמו גם יצירת ערוץ מידע עשיר עם הצרכן הסופי באמצעות הטַלטֶל, מידע שעוזר בתהליך הבחירה והשימוש. אומר סער קורן מנכ״ל  BrandGuard: "אנו מברכים על שיתוף הפעולה עם יקב נטופה הצומח והאיכותי, אריזה חכמה שמאפשרת אינטראקציה עם הטלפון הסלולרי היא העתיד, ואנו שמחים להביא את הבשורה לצרכני היין האיכותי ברחבי העולם".

יקב נטופה נוסד ב-2006 והוא מייצר יינות איכות אלגנטיים בסגנון "העולם הישן", המתאפיינים בגוף מעודן בעל ניחוחות וטעמים מורכבים. היקב צפוי לבקבק השנה כ-120,000 בקבוקים, ויינותיו נמכרים בישראל, צרפת, ארה"ב, בלגיה, אנגליה, קנדה, אוסטרליה ועוד. היקב נמצא במצפה-נטופה, שעל רכס הר תורען בגליל התחתון. http://www.netofa.com/he/home

חברת BrandGuard מתמחה בפתרונות תוכנה לסימון סידרתי (Serialization) של מוצרי צריכה ופריטים יקרי ערך החשופים לזיוף. הפתרונות משווקים תחת שם המותג HyGuard ומציעים סימון אופטי ואלקטרוני הניתנים לקריאה על ידי כל טַלטֶל סלולרי סטנדרטי. הפתרונות מלווים במערכת שיווק למובייל המלווה את אינדיקציית המקוריות במידע עשיר על אודות המוצר ובמערכת מעקב משלוחים לזיהוי מגמות ותקלות ברמת ההפצה. החברה הוקמה על ידי קבוצת קורן על בסיס רעיון שזכה למעמד פטנט מוכר במספר רב של מדינות, בהן גם ישראל.

אייקון סיום כתבה4

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>