יינות 'ז'וזף דרואן' לבנים לחג שבועות
מאי 17, 2018
סיגרי טוראו כותרת הכתבה 1
חדש בארץ, סיגרי 'טוֹרֶאוֹ'
נובמבר 3, 2018

בינה מלאכותית בשמיים

שער KLM רני רוגל3

חברת התעופה KLM ו'בוסטון קונסלטינג גרופ' ממריאות עם בינה מלאכותית

מאת יהושע בן עזרא

חברת התעופה ההולנדית KLM – מקבוצת 'אייר פראנס KLM'-  נמנית עם המוערכות בעולם. 'בוסטון קונסלטינג גרופ' (BCG) היא חברת ייעוץ אסטרטגי וניהולי מובילה. שנים של שיתוף פעולה הדוק בין שתי החברות הניבו שותפות חלוצית בשימוש בבינה המלאכותית בתחום התעופה. שת"פ זה מיועד להביא למהפכה בפעילויות תעופה גלובליות.

עכבר KLM1עבודה משותפת על פרוייקטים שונים הביאה את החברות להבנה, כי האתגרים שבפניהם ניצבת תעשיית התעופה המודרנית אינם יכולים להיפתר על ידי מקצוענים אנושיים בלבד. בתחומים לא מעטים נדרשות עוצמות העיבוד של בינה מלאכותית, בכדי להעריך נכונה עלויות מורכבות, ביצועים תפעוליים, שביעות רצון לקוחות, ומעורבות עובדים. על כל אלה להיות בהרמוניה בכדי להבטיח תהליכים אופטימליים. בינה מלאכותית (AI – Artificial Inteligence) מסוגלת לעשות זאת באופן יעיל יותר, מדוייק יותר ומהיר הרבה יותר.

KLM ו-BGC פיתחו אפוא במשותף מערכת בינה מלאכותית שתהפוך את כל תהליכי התעופה המסחרית של KLM לדיגיטליים, ותמנף טכנולוגיית למידה חישובית (ML -Machine Learning ) מתקדמת אשר תייעל את תפעול המערכת ותפשט אותה, באופן שאין לו תקדים. מערך הפתרונות המשולבים – ביחד עם כלים אנליטיים וארגוניים מתקדמים אחרים – יוכל לצמצם למינימום הפרעות ותקלות תכופות, שמקורן בטעויות אנוש ובאירועים בלתי צפויים.

אופטימיזציה של תהליכים

בינה מלאכותית1הטכנולוגיה מסייעת באופטימיזציה של תהליכי חברות תעופה – למן המשרד הקדמי ועד למשרד האחורי – לרבות הקצאת מושבי נוסעים, מטען, שירותי קרקע, רשתות פנימיות בחברת התעופה, ופיתוח פתרונות אסטרטגיים לטווח ארוך בעבור חלק מן הבעיות החמורות ביותר שהתעופה העולמית ניצבת בפניהן.

מנהל התפעול הראשי של KLM, רנה דה גרוט (René de Groot) מוסיף, "התוצאה של שיתוף הפעולה שלנו עם 'בוסטון קונסלטינג גרופ' תהיה, שהטכנולוגיה תאפשר ל-KLM להיות יעילה יותר בהחלטות על השירותים שלה ועל אסטרטגיות לטווח ארוך. זה יעניק לנו יתרון לנוכח התחרות הגוברת, מורכבות גדלה של תהליכים, ותהליכי המיזוג עם אייר פראנס, שיניבו אינטגרציה מוגברת בין החברות". מערך הטכנולוגיות מבוססות ה-AI במיזם משותף זה מיועד ללמידה עצמית, ומותאם לשימוש באתרים השונים של KLM ברחבי העולם. מבחינת החברה, השותפות מחזקת גם את האסטרטגיה הממוקדת בדיגיטל שפותחה בה בשנים האחרונות.

לאחר ניסוי מוצלח ב-KLM, שתי החברות מוכנות להשיק את שירותיהן המשותפים ברחבי העולם, ולקדם עידן חדש של תהליכי תעופה מבוססי בינה מלאכותית. "הכרזה זו משלבת שני מובילי תעשיה בעלי חזון, עם תרבויות משלימות והיסטוריה מוכחת של חדשנות," אמר ניקולאס בוטין, מוביל תחום התעופה ב-BCG, "אנחנו עובדים עם KLM כבר שנים רבות. השותפות בינינו תקדם צמיחה בשתי החברות, תספק ערך ייחודי ללקוחות ברחבי העולם, ותהיה מנוע חדשנות אדיר לתעשייה".

אייקון סיום כתבה4

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>