אפליקציה KLM1
אפליקציה חדשה ל-KLM
יולי 5, 2015
קלואליס כותרת1
מסעדת קלואליס כשרה
יולי 12, 2015

מיתוח ללא ניתוח

מיתוח ללא ניתוח כותרת

מיתוח ללא ניתוח כותרת

כתבתנו האמיצה הלכה להתנסות בטיפולים קוסמטיים חדשים וחדשניים. העור שלה יצא עוד יותר יפה. זה צריך לעניין גם גברים

מאת שירלי פרקש

אני הסיוט המהלך של קוסמטיקאיות. בכל מה שקשור לעבדות ליופי, או לפחמימות, אין לי שום נחישות, גם לא שמץ של משמעת עצמית. משהו בי מתקומם אל מול השעבוד מרצון לקרמים, סרומים, טיפולים, הזרקות ושאר ירקות. אני גם סובלת מתסמונת חוסר אמונה במקסמי שווא.

מצד שני, אף אחד לא תיאר את גיל ארבעים וחמש כ"מעיין הנעורים". אפילו לא בשיר. במילים אחרות, בוקר אחד תתעוררי, תסתכלי במראה, ולא תמצאי בה אף אחת שאת מכירה.

והמחט עוד נטויה

IMG-20150705-WA0006 2העולם מסביבי פותר את הבעיה בקלות יחסית. מכוני בוטוקס וקליניקות פרטיות של רופאים פלסטיים הם עניין שבשגרה. בין העיניים, לתוך השפתיים, מסביב לסנטר, והמחט עוד נטויה. יכול להיות שזה התחיל במחשבה הגיונית משהו, אבל אני יודעת איך זה נגמר: פוחלצי בוטוקס שמתהלכים בינינו ומעוררים אימה בציבור.

הטבע האנושי נאחז בכל תקווה קלושה, גם אם דמיונית. בדיוק בגלל זה תעשיית היופי היא אחת מהכי משגשגות בעולם. נשים וגברים יוציאו הון תועפות על כל מה שיבטיח להם, אולי, עצירה רגעית של הגלישה במדרון.

אבל רגע. לא הכל אבוד. מסתבר שעולם הקוסמטיקה ו"שימור החומר" אינו שוקט על שמריו. יש לא מעט חידושים שלא היכרתי. לעולם היופי, כך למדתי, יש הרבה מה להציע, גם לסרבניות מחט כמוני שמחפשות פתרונות הומניים יותר במלחמתן באיתני הטבע. אחרי תחקיר מעמיק, החלטתי להפקיר את פני בידי המדע, ועל הדרך ללמוד על כל מה שחדש ומתחדש, מפי מומחית בתחום. התוצאות, כפי שאני יכולה להעיד באופן אישי, היו אפקטיביות, מפתיעות ומרוממות רוח. בהחלט.

עור מתוח ללא ניתוח

גילה מירון מפתח-תקוה, היא הבעלים של מכון 'Toucher'. 'טוּשֶה' – לגעת, בצרפתית, הוא מכון הדגל של חברת 'מאטיס' (Matis). מירון היא קוסמטיקאית פָּרָא-רפואית, שזה דרגה מעל מדופלמת, ועוסקת בתחום למעלה מעשרים שנה. הרקורד שלה כולל לימודי כימיה טקסטילית ותולדות האמנות.

IMG-20150704-WA0025היא גם לגמרי משלנו, זאת אומרת, פרנקופילית אמיתית. המכון שלה מעוצב בסגנון צרפתי שובה לב, והשנסונים מתנגנים לרחשי קפה וקרואסון. מירון למדה קוסמטיקה בארץ ובחו"ל, והשתלמה בפילינג דֶרמטולוגי אצל ד"ר פרננדו בברצלונה, שם דבר בתחום. כאן בארץ היא עובדת בשיטת ד"ר דב קליין, אחרי הסמכה. כל החומרים במכון מאושרים על ידי משרד הבריאות. "אם הקוסמטיקאית יודעת לפענח את העור שלך ולהקשיב לו, את יכולה להשיג עור מתוח ללא ניתוח וללא הזרקות," אומרת גילה מירון, "וזה בדיוק מה שאני עושה בטושה."

 – יש תחושה שטיפולי הקוסמטיקה התקדמו מאוד בשנים האחרונות, ומנהלים קשר הדוק עם עולם הרפואה.

 המכשור החדיש, בתוספת הידע והמדע, מאוד חשוב. עור הפנים הוא לא מדע מדוייק, ולכן צריך כל הזמן ללמוד ולהתחדש, בכדי לתת מענה ייחודי לכל סוג עור. אני לא עובדת לפי פרוטוקול של חברה מסוימת, אלא מפעילה שיקול דעת. הטיפולים שאני עושה משלבים בין איבחון מדוייק לחומרים משובחים. המקצוע שלי מחייב ידע בכימיה, המלווה בידע ברפואה.

– מה נחשב כיום ל"יהלום שבכתר" בתחום תעשיית היופי?

יש טיפולים אחדים שמובילים כיום: מזותרפיה, שידועה יותר כ'מִיקרוֹנִידלִינג' – היא נעשית על ידי מכשיר בעל מחטים זעירות, היוצרות פציעה מבוקרת ועדינה של העור, מה שגורם לו להימתח באופן טבעי. אולטרה סוניק – טיפול במכשיר החדרה לעור. שמחמם את הרקמה ומעסה אותה.  פילינג יהלום – שמלטש את העור, עובד על קמטים, וטוב לסימני מתיחה. פוטון – הטיפול הכי חדיש שיש היום. זהו מכשיר שעובד על גלי רדיו, עם סוגי אור בצבעים שונים, למיגור בעיות שונות, מסייע בתהליכי ריפוי, ועוד. לא מזמן הכנסתי למכון מכשיר חדש, מעין אולטרא סאונד, שבאמצעותו מאבחנים את בעיות העור לפני הטיפול.

בלי אפקט סינדרלה

 – טיפול בודד יכול לעזור?

 יש טיפולים קלילים שיוצרים "אפקט סינדרלה", ויש טיפולים רציניים פרא-רפואיים, ארוכי טווח. את 'טושה' הקמתי במיוחד, כדי לתת מענה לכל בעיות העור הקיימות, ויש הרבה כאלו:  אייג'ינג, פיגמנטציה, אקנה, רוזציה סבוראה – מחלה אוטו-אימונית עורית דלקתית נפוצה, ועוד רבות.

IMG-20150704-WA0033

גילה מירון, טושה

בכל מה שקשור לעור, יש המון גורמים ומשתנים – בהם מחלות, אורח ואורך חיים, צבע עור. פה המדע בא לעזרתי. מכיוון שהעור שונה מאחת לשניה, יש מגוון עצום של טיפולים. החכמה היא לדעת איזה מהם הוא המתאים. העניין הוא לא רק החומר והמכשירים שעושים את העבודה, אלא הידע בכימיה. אין אצלי טווחי זמן מוגדרים לטיפולים. העור מדבר אלי, וכמה שהעור יכול לקבל, אני נותנת לו.

– מה כלל הטיפול שלי?

טיפלתי בך במוצרים של מאטיס, שעובדים על קמטוטי עיניים, הבהרה ומיצוק. פילינגים ומסיכות מתקלפות על בסיס ויטמינים שיוצרות בין היתר אפקט של הבהרה ומיצוק, תמציות תות לבן, פפאיה, חומצה לאקטית וגליקולית, חומצה מאלית ואלפא הידרוקסית, איזומֶר של ויטמין סי להבהרה, מסיכת עיניים, מיכשור מְעַמֵל עיניים, עיסוי לימפָטי, ועוד לא אמרנו הכל.

– לנשים בעלות גוון עור כהה יותר, אין סכנה של פיגמנטציה לאחר טיפולים כאלה?

 לבעלות עור כהה אסור לעשות טיפולים שיכולים לעורר גירוי יתר בשמש. צריך מאוד להיזהר עם המוצרים ולעבוד בצורה עדינה. טיפולים עמוקים מדי אסורים לנשים בהריון ולחולי אפילפסיה. הקוסמטיקאית צריכה לשקול מה הטיפול שמתאים לגוון ולמרקם, כי עור פנים זה לא נייר ואין מקום לטעויות

לסיכום, לפני שאתם מתחילים בטרור המחטים, שווה לחשוב על  אופציות אחרות. אני נשארת עם גילה ועם הטיפול האישי בנינוח צרפתי. ככה טוב לי. זה מה שהעור שלי אמר לי.

 

 

סגיר לכתבות2

שירלי פרקש

שירלי פרקש4

 

עיתונאית ומוזיקאית. כתבה במשך כעשר שנים את המדור האישי 'לכל אדם יש סיפור' ב'לאשה', 'ידיעות אחרונות', Ynet  ו-Xnet. בעבר הגישה פינות ותוכניות בטלוויזיה וברדיו: 'המעגל של דן שילון', 'מבט נשי', 'המלך הבא', 'מיס דייטינג', קארין מגריזו, אביגיל אריאלי, 'השאלון' בערוץ הנשים-יס, 'קוקי ואני' במאקו, 'שירלי בדרכים' ב-Ynet, רדיו: פינות ב-102, רשת ב', 103. מתרגמת 'למה גברים אוהבים ביצ'יות' ספר ראשון.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>