יקב אמפורה לקראת חגי תשרי

כותרת היוצר שני יינות חדשים 2017
יקב 'הַיּוֹצֵר', שני יינות חדשים
אוגוסט 16, 2017
כותרת אמפורה פסטיבל יין 2017
מניעת זיופי יינות
ספטמבר 12, 2017

יקב אמפורה לקראת חגי תשרי

כותרת אמפורה פסטיבל יין 2017

מאת חיים מידן

יקב אמפורה צילום נמרוד בכרזו השניה החמישית, יקב 'אמפורה' עורך מיני פסטיבל לקראת חגי תשרי, ומזמין לחגיגת יין בצהרי שישי, בין השעות 11:00-16:00. חוגגים עם יין, דוכני אוכל למכירה ומוזיקה. המבנה הייחודי של 'אמפורה' משרה אווירה טוסקנית למרגלות כרם המהר"ל. היין יְפַכֶּה והמוזיקה תכה. הכניסה 50 שקל, שיקוזזו ברכישת יין ב-150 שקל ומעלה. הזמנת כרטיסים מראש ב- www.amphoraewines.com.

המשתתפים ייהנו במרתף היקב מטעימה ראשונית של היֵינָבִים הנבצרים ממש בימים אלה, ומהצצה מרתקת בתהליך הייצור של היין. מובטחות הטבות אטרקטיביות ברכישת יינות חג נדירים, שנשמרו במיוחד לאירוע הזה. סיור חווייתי יציג את תהליך ייצור היין ביקב, מאפייני זני היינב השונים וייחודם, ביקור בחוות המכלים וביקור במרתף היינות של יקב 'אמפורה', שבו מתיישנים יינות במשך שנים ארוכות. חוויה ייחודית מובטחת במתחם "רְקָח זֹאת" (Blend it) בו יתאפשר למשתתפים לרקוח את הרֶקָח האהוב עליהם מארבעה יינות זניים שיעמדו לרשותם לצורך כך. זה יתבצע בהדרכת יינן היקב, מֵאִירָם הראל ובליוויו. כל משתתף יקבל בקבוק ריק, שבו ירקח בהרכבה אישית כל רֶקָח שייראה לחיכו, משניים, שלושה או ארבעת היינות הזניים, ואז יִיפָּקֵק הבקבוק. מחיר היין האישי הזה, שיהווה בוודאי נושא שיחה אצל שולחן החג, 85 שקל.

יינות היקב יימכרו באירוע בהנחה של 15%, ובין הרוכשים מעל 150 שקל תיערך הגרלה של אוסף יינות 'אמפורה' פרמיום בשווי 1800 שקל.

יקב 'אמפורה' שוכן בחוות 'מקורה', למרגלות כרם המהר"ל שבגבעות הדרומיות של הכרמל.

Wine bottles and Life style images for Amphorae, a boutique Israeli winary. in this picture:

יין מָקוּרָה של 'אמפורה'

יין 'אמפורה' שאני ממליץ עליו, כיין העיקרי למנה הבשרית העיקרית בשולחן החג, הוא יין 'מקורה 2009', מסדרת העילית של היקב. ככלל, ה'מקורה 2009' קל למדי, הטנינים רכים, וחמיצותו ניכרת. הוא ילווה יפה מנות בשר שלא עברו בישול ממושך מאוד או תיבול נדיב מדי. היין התבגר בחביות אלון צרפתיות 36 חודש והתיישן בבקבוק עוד 12 חודש. גילו ניכר עליו, בעיקר במשקע בלתי מזיק, ומשפיע לטובה על הברברה שהוא קצת ברברי בצעירותו. היין בשל לשתיה מיידית, ואיני מאמין שישתפר עוד. עקב גילו די לו בחידרור קצר של עשרים דקות, רק להפגת ריח קל של גיל. בגביע היין נפתח עוד קצת עם עור רטוב וטוב, תבלינים, שזיפים סגולים, נגיעה של שוקולד, תות שדה שהחמיץ קמעה ושמץ של אניס. היין הוא רקח של יינבי מרלו וברברה. המרלו נמנה עם היינבים האצילים, בעוד הברברה הוא יינב פשוט וגס למדי, אבל ברקח הזה הוא הצליח לקשט את המרלו הרך מטבעו. למיטיבי לגם: מרלו – 80% וברברה – 20%; אלכוהול: 15%; חומצה כללית 6.5 גרם/ליטר; פי אייץ' 3.43. 210 שקלים.

 סגיר לכתבות2

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>